dinsdag 12 mei 2009

Unox-griep

.
Ik heb dengue, althans dat vind ik, want met een ordinair griepje wordt ik niet verwend en dat hebben mannen af en toe nodig. Nou is mijn vrouw vroeger verpleegster geweest, sterker nog ze heeft een groot deel van haar leven op de operatiekamer doorgebracht, beroepshalve dan. Als ze met emmers bloed en kilo zware gezwellen heeft gesjouwd, dan moet je goed beslagen ten ijs komen om probleemloos door haar verbluffende diagnose te komen. Ik heb mij dus flink op internet verdiept in deze voor makamba's dodelijke ziekte. Je ziet, ik zet de ziekte al aardig op de wereldkaart neer.

Afgelopen zaterdagmorgen toen mijn vrouw wakker werd fluisterde ik met roggelende ondertoon: "Dengue". Mijn vrouw kijkt mij wat verbaast aan, vraagt of alles goed met mij gaat om er gelijk achter te melden dat ik niet moet zeuren. Opnieuw alles uit de kast getrokken en met een stem als van Gordon op zijn sterfbed: "Ik heb dengue, en graag een kopje thee met een beschuitje met vruchtenhagel".

Mijn vrouw doet niet eens de moeite om mijn relaas aan te horen van welke verschrikkingen mij te wachten staan als er niet direct ingegrepen wordt. Ze staat op en loopt weg terwijl ze nog even meedeelt dat er al maanden geen dengue-muggen zijn op Curacao. Tja, dat was een niet onvoorziene bijkomstigheid, dus gooide ik het over een andere boeg en verweet het de kop Unox soep van de buurvrouw een paar dagen geleden. Het moest wel een voedselvergiftiging zijn, want met een griepje kon ik dat beschuitje en het schaaltje met druiven op bed wel vergeten.

Mijn vrouw melde vanuit de keuken dat we allemaal die soep hadden gegeten en er was niemand ziek geworden, dus ik had gewoon griep en dus geen recht op een beschuitje op bed. Die moest ik zelf maar maken. Na bijna 40 jaar probleemloos huwelijk speel je het spel ook niet zo hoog dus ging ik alleen nog maar voor het kopje thee en die kreeg ik, maar zonder suiker want die was op. Ik moest maar snel beter worden want dan konden we boodschappen doen. Tja, een griep hebben in huize Pia fini is echt geen pretje, jammer dat mijn vrouw nooit ziek is.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten