zondag 10 mei 2009

Leuks

.
Zowaar belde Edsel ons vandaag op of we een boodschap voor hem gingen doen. Tuurlijk, want we waren al een week niet in Willemstad geweest. Even wat F7-eleven of zoiets halen bij Caribbean Fasteners, een bedrijf die jullie nog wel zullen herinneren van onze zoektocht naar de hoekstrips. Dit keer alleen 3 tubes witte kit, dus een fluitje van een cent.

Omdat morgen Sibren, de zoon van Dirk en Gerlinde, jarig is, gingen we gelijk maar even een kadootje voor hem kopen. Het was half elf dus spoeden we ons eerst naar een winkel, waar ze speelgoed verkopen. Een speelgoedwinkel zou je zeggen, maar dat is niet helemaal juist. De meeste grote winkels verkopen hier ook speelgoed, net als alle andere zaken die je nodig of niet nodig hebt. Zo verkopen bouwmarkten niet alleen speelgoed, maar ook meubels, wasmiddelen, snacks, koelkasten en weet ik wat al niet meer. Het zijn eigenlijk geen bouwmarkten, maar gewoon grote winkels waar je ook bouwmateriaal kan kopen. Klinkt heel simpel en daar houden we wel van op Curacao.

Nou weet ik uit ervaring (en velen mannen met mij) dat als je met een vrouw gaat winkelen, dat het hoofddoel van het bezoek snel vervaagt en voor je het weet heb je van alles gekocht, alleen niet datgene waar je voor bent gaan winkelen. Zo ook nu, we hadden wat leuks (zo heet dat in winkeltermen) gevonden voor Q, de zoon van onze dochter en dus moesten we ook nog wat leuks voor A&O, de tweeling van onze zoon vinden. Vanzelfsprekend moesten we dan ook nog iets leuks voor A, de andere kleinzoon, zoeken. Tussendoor vonden we ook nog wat leuke dingen voor onszelf. Het is toch iedere keer weer een verrassing hoeveel leuke dingen een vrouw tegenkomt en precies bijhoudt wie er nog wat leuks moet hebben. Alleen hadden we nog niets leuks gevonden voor Siebren en daar kwamen we uiteindelijk toch voor. Nog een keer de winkel door en als je maar lang genoeg langs dezelfde schappen loopt, scoort een vrouw toch weer bij de eerste. Na ruim een uur hadden we genoeg leuks gekocht om een zelf een winkel met leuke dingen te beginnen.


Inmiddels was het 12 uur en we moesten ook nog leuke kit voor Edsel kopen. Bij Caribbean Fasteners aangekomen bleken ze net dicht te zijn en ze gingen pas om 1 uur weer open. Ik ontplofte zowat, gaan we kit kopen, hebben we een half warenhuis leeg gekocht met leuke dingen maar nu moeten we een uur in de zon wachten om datgene te kopen waarvoor we naar Willemstad zijn gegaan. Om mijn woede te koelen ben ik maar alle gereedschapwinkels (eigenlijk slagerijen waar ze ook gereedschap verkopen) in Willemstad af gegaan om te kijken of ze deze speciale kit ook verkopen. Alle speciaalzaken waren natuurlijk dicht tussen de middag. Alleen grote winkels waar je iets leuks kan kopen zijn open, maar daar hebben ze natuurlijk mijn speciale kit niet. Kortom na 3 kwartier rondrijden en dat is op het middaguur geen pretje, want iedereen gaat naar huis om te eten, kinderen van school halen of iets leuks te kopen, ben ik maar pontificaal voor de deur van Caribbean Fasteners gaan zitten en heb zo mijn protest afgegeven omdat ze tussen de middag sluiten.

Gelukkig gingen ze wel precies om 1 uur open en ik snelde naar binnen. Dat had niet gehoeven, want ik was de enige in de zaak. Na 5 minuten kwam er eindelijk iemand en die ging op zoek naar mijn witte F7-eleven kit. Na een kwartier kwam hij teruggesjokkeld, met de mededeling dat er geen witte kit meer was, alleen grijze. Dan maar grijze. Na een periode, waarbij ik 3 keer de aardbol met een rollator kon afleggen, kwam hij eindelijk terug met 3 grijze tubes F7-11. Blijkt er trouwens 1 wit van te zijn, maar dit terzijde. Bij bijna alle winkels moet je ergens bij een aparte kassa afrekenen en deze dame was natuurlijk niet aanwezig. Kortom na 3 kwartier stond ik eindelijk buiten met mijn 3 tubes F7-11. Moesten we natuurlijk ook weer onderweg eten, hetgeen resulteerde dat ik pas om half drie op de bouw aanwezig was. Gelukkig was Edsel en zijn kompanen met een gigaboorhamer mijn terrein aan het omploegen en had hij de tubes vandaag niet nodig.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten