dinsdag 12 mei 2009

Horror Vacui

.
Er is de afgelopen weken zoveel gebeurd, dat ik spontaan een writersblock kreeg. In de eerste plaats hebben we ADSL en nog wel een rappe versie ook, dus zal ik de komende tijd wel gespamd worden met foto's en filmpjes van kleinkinderen die iets volkomen normaals doen, maar dat door de ouders als wonder wordt ervaren. Zo waren wij natuurlijk ook toen de kinderen klein waren, maar toen waren er nog geen digitale camera's waar binnen een paar minuten 200 foto's mee geschoten kunnen worden. Mijn zoon heeft inmiddels van zijn 3 kinderen 2 terabyte aan foto's op zijn server staan, kun je nagaan als ze 5 jaar zijn, dan barst de harde schijf uit zijn voegen, maar daar zal hij ongetwijfeld een oplossing voor hebben.

Hij schoont ook nooit op als de schijf bijna vol is maar koopt gewoon een nieuwe grotere schijf. Ik noem dat horror vacui of te wel leegtevrees. We hebben dat allemaal een beetje, als je kast vol is dan heb je nooit te veel kleren of boeken, maar is de kast te klein en als je te weinig kasten hebt, dan is de kamer te klein. Dat gaat net zolang door tot het huis te klein is en dan begint het gedonder in het nieuwe grotere huis gewoon opnieuw. We creëren liever ruimte dan dat we moeilijke keuzes moeten maken wat we moeten weggooien. Bij een disk crash of brand wordt deze keuze voor ons gemaakt en malen we vaak niet om het verlies. Zo kwam ik bij de verhuizing nog een paar dozen vol met 5 1/4 floppies tegen, die ik jaren zuinig bewaard had, maar bij gebrek aan een beschikbare floppydisk zonder mededogen in de kliko mieterde. De keuze was door gebrek aan techniek voor mij gemaakt.

Terug naar de internetaansluiting. Ik weet niet of de UTS-piefin hierin de hand heeft gehad, maar ruim een week geleden stond een jongen met een ADSL-modem voor de deur. Hij kwam de internetaansluiting installeren. Dat het een beginneling was bleek snel want hij kon niet eens mijn laptop op het modem aansluiten, daar moest ik hem nog bij helpen, maar het had ook voordelen, want in no time had ik toegang tot het ADSL-modem, wat hier een goed bewaard geheim is om het monopoly van UTS te waarborgen. In Nederland kan je elk ADSL-modem aan je splitter hangen, maar hier krijg je een voorgeprogrammeerd modem, waar je nooit toegang toe krijgt. Tot die dag dus, want ik kan nu elk modem aansluiten met behulp van de juiste parameters. Overigens deed het modem het natuurlijk niet en wilde hij weggaan en morgen terugkomen. No way, niemand de deur uit zonder internetverbinding. Hij moest maar zijn supervisor bellen om het probleem op te lossen. De oplossing lag in zijn auto in de vorm van een modem met een universeel password. Onder zware begeleiding heeft hij het modem uit zijn auto gehaald en bij mij geïnstalleerd. Binnen een minuut had ik internet en ik ben nog nooit zo blij geweest met de Google-pagina. Hij zou de volgende dag terugkomen met een opnieuw geprogrammeerd modem, maar u kent het fenomeen al, nooit meer iemand gezien, maar dat zal mij een zorg zijn, wij kunnen internetten.


Nog mooier is dat ons zwembad gevuld is met kristalhelder water. Marlon kwam zaterdag vlak voor de orkaan Felix nog even het zwembad voorzien van de poolcoat en 's avonds hebben we het regenwater van de waterberging in het zwembad gepompt. Na een uur was de waterberging leeg en het zwembad voor de helft gevuld. Na de orkaan voor watjes, want die stelde drie keer niks voor, was de waterberging door de vele regen weer een beetje gevuld en hebben we het zwembad verder aangevuld. Hij is nu bijna vol en hoewel ik geen problemen heb met kraantjeswater in het zwembad, ga ik toch voor het milieuvriendelijke (of is het financieelvriendelijke) principe om het zwembad geheel met regenwater te vullen. We moeten dus nog een buitje hebben om het zwembad geheel gevuld te hebben, maar gelet op de afgelopen dagen zal dat geen probleem zijn. Om jullie deelgenoot te maken van onze watervreugde dit keer twee foto's van het zwembad, waarbij opgemerkt moet worden dat ook onze dochter (de gevulde zeemeermin) en kleinkind momenteel bij ons zijn en natuurlijk ook op de foto moesten.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten