zondag 10 mei 2009

Bloed

.
Vannacht werd ik wakker gemaakt door onze miauwende poes. Normaal komt ze door het raam binnen, gaat wat eten en vertrekt dan weer, maar nu bleef ze miauwen, dus ik eruit. Eerst maar het licht aangedaan, want je weet nooit waar je in het donker op stapt. Het was even schrikken toen ik na verloop van tijd door mijn lasogen van het tl-licht weer kon zien. De woonkamer leek wel een abattoir. De halve populatie van Curaçao aan knaagdieren, insecten en koudbloedigen lag op de grond. De enige die nog bewoog was een plakkie-plakkie, die ik snel van een wisse dood heb gered door hem tegen het plafond aan te gooien. Om de poes niet te ontmoedigen in zijn natuurlijke instincten heb ik hem maar geprezen om zijn hamsterwoede en vriendelijk bedankt voor alle presentjes, daarna wat eten gegeven en de poes het raam uitgewerkt. Daar sta je dan om 3 uur 's nachts de veren en lijkjes bijeen te vegen en op te ruimen. Er zijn leukere dingen die je 's nachts kunt doen, zoals slapen.

Maandag kwam ze al met een vogel binnen die groter was dan haarzelf. Dat ze met die Antilliaanse gans door het raam kon verbaasde ons dan ook. Je zag haar nauwelijks en ze zat onder de veren, dus zal de slachting ook wel enorm geweest zijn. De prooi wordt ook elke dag groter en het zal dan ook niet lang meer duren totdat ze met een zwerfezel in haar bek het huis binnenkomt.

Nu we het toch over bloed hebben, ik zou jullie nog op de hoogte houden van de klamboeperikelen. Mijn theorie klopt dat de magere mugjes door de mazen van de klamboe klimmen en zich dan tegoed doen aan onze rode bloedlichaampjes. Maar als ze hun buikje rond hebben gegeten, dan kunnen deze dikkerdjes niet meer door de mazen en hebben we een probleem. Het blijkt namelijk dat 's ochtends een zwerm dikke muggen de binnenkant van de klamboe bevolken en het worden er elke dag meer. In het begin sloeg ik ze plat, maar platte muggen geven zo'n rode vlek, dus liet ik ze maar in de tent, in de veronderstelling dat ze na zo'n copieuze maaltijd ons een paar dagen met rust zouden laten. Maar die muggen gaan niet lekker boven in de klamboe hangen, nee, ze gaan op rughoogte op de klamboe zitten, waardoor bij elke draaibeweging mijnerzijds er weer een flink aantal dikkerdjes door het klamboenet gepureerd worden en dat geeft echt een bloederige bende.

Tot slot mijn laatste bloedstollende ervaring: ik scheer mij tegenwoordig met een mesje, zo'n Mach 3D of iets dergelijks. Dat is uit noodzaak, omdat mijn elektrisch scheerapparaat op 220V werkt en dat hebben we in dit appartement niet. Het bevalt mij trouwens prima en voorlopig ben ik ook van plan om mij "nat" te blijven scheren, maar dan moet ik wel mesjes hebben, want ik doe nu al 2 maanden met hetzelfde mesje en dat gaat zijn tol eisen. Ik dacht dat een bot mesje gewoon slecht de haren doorsnijdt, maar na afloop lijkt het net of ik een rituele slachting heb uitgevoerd. Hannibal "the Cannibal" Lecter is er niks bij. Morgen ga ik in de container doos H34 opzoeken, want ik moet nog 4 cassettes (zo heet dat in natscheertermen) met Mach 3D mesjes hebben.


De afgelopen dagen hebben we voornamelijk boodschappen voor Edsel gedaan en op de bouw wat klusjes uitgevoerd. Ook is een afspraak gemaakt (althans dat hoop ik, want de man sprak alleen Spaans) met een schilder over het schilderen van ons huis. Hij zit blijkbaar zonder werk, want hij wil ons huis helemaal pleisteren, alle wanden binnen en buiten schilderen en ook nog het dakbeschot schilderen voor een bedrag waar ik in Nederland niet eens een konijnenhok voor kan laten schilderen. Ook zijn ze bezig met het plaatsen van de kozijnen en de shutters. Het schiet allemaal lekker op, maar we kunnen er dus nog niet in. Dat zal over 2 weken wel lukken, als alles geschilderd is volgens de planning van de schilder. Maar dat zei de tegelzetter ook, die 2 weken nodig had voor het tegelzetten en die zijn er nu al 5 weken en alle badkamers moeten nog betegeld worden. Gelukkig is het aangenomen werk, maar dat betekent niet dat het op tijd af is.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten