zaterdag 9 mei 2009

Canadese friet

.
Na mijn writersblock op zondag ga ik er vandaag weer stevig tegen aan. Ook de vaste bezoeker zal wel genoten hebben van het bekopte stukje literatuur van mijn vaste invalkracht. Als ik niet beperkt was door het maximale aantal regels in de weblog dan kon ik jullie nog meer deelgenoot maken van de vele ervaringen die wij dagelijks meemaken. Maar goed laten we de afgelopen dag even doornemen.



Vanochtend eerst even een paar gasten van de Jan Kok Lodges ons huis laten zien. Net als iedereen vinden ze het huis prachtig, dat moeten ze ook wel want de zee ligt dichtbij en ik heb nog geen balustrade langs het terras. Daarna hebben we ze afgezet bij de Rif St. Marie baai, dat is een heel klein strandje op het resort, maar is in principe voor iedereen toegankelijk. Je kan er prima het water in en er ligt prachtig wit koraalzand op de bodem. Ook zijn er voldoende bomen om lekker in de schaduw te zitten. Het water kan alleen wat ruw zijn, omdat er altijd een stevige wind in de baai waait. Gelukkig ligt er geen zand op het strand maar keien en die waaien zelden in je nek. Omdat vrijwel niemand weet dat het er is en het nogal verscholen ligt, komt er nooit iemand. Wij gaan er vaak op zondag heen als het op Daaibooi te druk is. Het enige nadeel is dat je er geen patatje oorlog kan krijgen.

Terug op de bouw heb ik een elektriciteitskastje in de zijmuur van het terras aangebracht. Dat is voor de led-verlichting van de balustrade om het terras. Johnny, ook wel bekend als Rasta, had zaterdag voor mij een gaatje in de muur gehakt met een Kango. Nu kon er in dat gaatje wel een kerncentrale worden ingebouwd, dus moest ik dat mini-kastje met houtjes en touwtjes vastzetten, zodat de metselaar het kastje kon inmetselen. Ik had het nog maar net aan de metselaar gevraagd of het was al gedaan en keurig afgewerkt, waardoor ik ook dit project kon afstrepen en bovendien nog een paar uur over had om een nieuw project te bedenken.


Ook waren de dakbedekkers gekomen om de tengels, panlatten en pannen te leggen. Vandaag hebben ze alleen maar het oude dakleer verwijderd en op 2 daken isolatiefolie aangebracht dat met tengels wordt vastgezet. Nu hoor ik jullie denken, isolatiefolie, kan het daar dan zo koud zijn, nee hoor, de isolatiefolie is er om de warmte buiten te houden. De pannen nemen zoveel warmte op, waardoor ze zelfs 's nachts nog warmte afgeven. Je kan het ook direct merken; op de daken zonder deze folie is het dakbeschot aan de binnenzijde veel warmer dan een dak met de folie. Het kan ook inbeelding zijn, omdat de folie mij een vermogen heeft gekost en dan wil je ook het verschil ervaren. Maakt ook niet uit, het zit erop en glimt lekker.

Toch nog even naar Kees op Daaibooi geweest omdat maandag onze patatje-pindasaus-dag is. Bij Kees waren we proefpersonen voor een nieuw soort friet: Canadese McCain 0.5 inch patat. Nou, wij hebben wel eens betere patat gehad, dus de test was negatief. Omdat de klant nog echt koning is op Curacao, krijgen we de volgende keer gewoon weer 8mm friet. Het is maar dat u het weet.

Op de terugweg nog even op de bouw een paar profielen opgehaald voor Dirk, want die gaat een nieuw appartementje bouwen voor zijn honden. Ook nog een afspraak gemaakt net Palucio, de klusjesman, voor een vrachtwagen om wat rommel bij Dirk op te halen. Toen we naar huis wegreden, had ik niet echt de indruk dat die afspraak goed overgekomen was, want mijn Papiamentu is nog niet optimaal. Nauwelijks thuisgekomen stond de vrachtwagen al klaar om de rommel in te laden, dat is nog eens service. Tot slot kwamen we een verdacht uitziende poes tegen en de reden daarvoor lag in de badkamer: een halve hagedis. Tsja, wat wil je als je een hele dag geen eten hebt gekregen.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten